A Date With Kiehl´s Pt. 1 - A journey through legacy.

It was a meeting going on the best lab ever!



¡Hola a todos! Espero que estén pasando un excelente fin de semana, y para aquellos con pasión mundialista que sus equipos hayan entrado a las semifinales. Hace algunas semanas en medio de toda esta fiebre del futbol recibí un mensaje de la marca Kiehl´s invitándome a unirme a su grupo de influenciadores en Panamá, esta propuesta cobró vida hace algunos días cuando un grupo selecto de bloggers nacionales fueron invitados a una reunión privada en las oficinas principales de la marca con el fin de ilustrarnos en su historia, ADN y misión, así como revelarnos algunas sorpresas por venir.

Hello everyone! I hope you are all having a great weekend and for those of you who are passionate about the World Cup I sincerly wish that your team made it to the semifinals. A few weeks ago in the middle of this football frenzy I recieved a message from skincare brand Kiehl´s inviting me to join their group of influencers in Panama, this proposal came to life couple of days ago when a select group of bloggers were invited to a private meeting at the brand´s headquarters with the objective of introducing us properly to the brand, its history, DNA and mision, as well as to give us some insight on many things and surprises to come.
I wonder ¿What´s in the box?

La historia de Kiehl´s se remonta al año 1851 cuando la compañía fue fundada por John Kiehl quien creó un negocio basado en la amalgama de varios elementos tales como conocimientos cosméticos, medicinales, botánicos y farmacéuticos. La apertura de esta farmacia comprendería un legado de 150 años de excelencia, calidad de atención y un continuo compromiso con presentar los mejores productos al público.

Kiehl´s history begins in 1851 when the brand was founded by John Kiehl, whose business was a wise mix of different elements with knowledge in cosmetical, medicinal, botanical and pharmaceutical areas. The pharmacy´s aperture would span a legacy of 150 years of excellence, attention quality and an ongoing commitment in presenting their costumers with the best product possible.
Kiehl´s worker explaining the effects and uses of various products.

En 1921 el discípulo de John Kiehl, Irving Morse, compra el negocio conservando el nombre e instaurando exitosamente los primeros remedios sin receta. En 1961 su hijo, Aaron Morse, toma las riendas de la compañía manteniendo la herencia de calidad y servicio; siendo piloto durante la Segunda Guerra Mundial, en una estadía en Nuevo México, descubre el primer tratamiento con flúor y ayuda a la formulación de la Penicilina y se convierte también en un pionero en el avance de la lucha contra la tuberculosis. 
Con una pasión por los coches de carrera y motos vintage, Morse, pone en practica su idea de colocar su colección personal de motos, coches y aviones para atraer al público masculino, siendo también quien introdujo la linea de cuidado para los hombres a la marca.

In 1921 John Kiehl´s disciple, Irving Morse, bought the brand keeping its name and succesfully putting out in the market the first non-prescription meds. In 1961 his son, Aaron Morse, took over the company maintaining its heritage of great quality and service, being a pilot during World War II and while stationed in New Mexico he discovers the first treatment using flour, he as well helped in the creation of the Penicillin and was a key figure in the fight to cure tuberculosis. 
His passion for race cars and vintage motorcycles gave Morse the idea to strategically place his personal collection of motorcycles, cars and planes in the store as away to appeal to the masculine audience, he is also credited for being the one who introduced skin care for men.
Great products right there! Can you guess which of them I took home?

En el año 1989 el legado Kiehl´s continúa con la hija de Aaron Morse, Jami, y su marido Klaus Hiedegger. La afición por los deportes de ésta dio pie al desarrollo de la primera línea de productos cosméticos para deportistas. En 1991, en celebración por el nacimiento de su primera hija, se introduce la nueva línea de productos para bebes y niños. Ya en el año 2000 el compromiso de Kiehl´s sigue en pie y su internacionalización se da gracias a su unión con el grupo L´Oreal, quienes apuestan por el estandarte de calidad de productos, compromiso con el cliente y voluntad de devolver a la comunidad. Esto último se traduce en sus diversas causas benéficas, una característica que convierte a la marca en un verdadero faro humanitario.

Kiehl´s legacy goes on in the year 1989 through Aaron Morse´s daughter, Jami, and her husband Klaus Hiedegger. Her fondness for sports resulted in the development of the brand´s first cosmetic line for sportsmen. In 1991 and in celebration of their first born daughter they introduce a new range of products for babies and kids. It´s in the year 2000 that Kiehl´s had the opportunity of expanding internationally thanks to their pairing with L´Oreal group, a team that believes in the brand´s banner of product quality, commitment to service and the will to give back. This last theme can be seen in their extensive charitable work, a characteristic that makes the brand a true humanitarian beacon.
My blogger friend Ileana getting her skin test...I got one too and the results where great...apparently my skincare routine rocks!

Nacida de un origen humilde y cotidiano, esta marca ha mantenido la esencia a través de los años y esto se refleja en la forma en que la misma se maneja. Kiehl´s es una compañía que pone énfasis en su trato al cliente, garantizando una atención personalizada y de la más alta calidad; convertirse en amigos y establecer relaciones duraderas son pilares que están siempre presentes para recordar a todos que los clientes son más que una venta. Asimismo, crean una conexión de confianza con el público mediante su técnica de "probar antes de comprar" en la que después de un asesoramiento y estudio de la piel brindan al cliente las muestras de todos los productos que requieran para que de esta forma se aseguren que los productos que piensan comprar realizan las funciones correctas.

Born from humble and daily origins, these brand has kept its essence throughout the years and this is reflects in they way it´s managed. Kiehl´s is a company that puts a lot of care in their costumer service, ensuring a personalized attention of the best standards, they believe in establishing friendly relationships with costumers creating a familiar bond between them and the brand with a motto of viewing the costumer as more than just another sale, a friend. The brand has also developed a stable trust connection with the audience by the means of their "test before you buy" technique in which after a complete study and consulting of their client they give to them samples of all the products they require as a way for them to truly garantee if the product is performing to their expectations.
Curiosities that hold the heritage and history of a really great brand.

Una de las iniciativas más interesantes de la marca es su política de no invertir en publicidad, manejando esto bajo una modalidad "boca a boca" ya que no hay mejor referencia que el testimonio de un cliente. Esto les ha permitido concentrar sus recursos en la calidad y eficacia de sus productos. Con un legado impresionante esta marca evoluciona continuamente y la confianza del cliente le ha permitido establecerse en lugares como Estados Unidos, Taiwan, Hong Kong, Londres, París, Hamburgo, México y Chile. De igual manera cuentan con puntos de venta en las tiendas más exclusivas del mundo. 

One of their most interesting initiatives is their politic of not investing in publicity, opting to rely on "mouth to mouth" marketing because truly there is no better advertising than a client´s word. This also gives them a wide capacity to concentrate all their efforts and resources in securing their productos quality and efficency. With an impressive legacy this brand continues to evolve and their clients trust has being instrumental in letting them establish in places like USA, Taiwan, Hong Kong, London, Paris, Hamburg, Mexico and Chile. They as well have retail outlets in some of the most exclusive stores in the world.
If you can guess at least one of the products I got you´ll get a prize!...Ok, I can´t really send a prize...but you will definetely get a mention on my next post ;)

Conocer la visión y compromiso de esta marca, así como su espíritu aventurero y humanitario, fue una experiencia totalmente única de la cual estoy sumamente agradecido, ya que he sido fanático de la misma desde hace mucho tiempo. Su línea de productos es realmente increíble y fui muy afortunado en llevarme un Deluxe Box con varios de los mejores productos de la marca, pueden esperar el unboxing en mi próximo post así como un par de sorpresas más.

Getting to know the vision and compromise of this brand, and also they adventurer and humanitarian spirit, was a unique experience for which I am totally grateful, I´ve been a fan of the brand for a very long time. Their product range is truly incredible and I was really fortunate to be going home with a Deluxe Box with some of the brand´s best products, the unboxing will be done in my next post as well as revealing some really interesting details.


Hugs, Andy.


4 comments:

  1. i LOVE Kiehl products! Wish I could have joined that meeting if they ever had one here in San Francisco! Thanks for sharing!

    xxxo from San Francisco,

    -Kim
    www.KimKardashnguyen.com

    Instagram:
    KimKardashnguyen

    Twitter:
    @Kardashnguyen

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  2. Que gran colaboración Andrés, me ha encantado la historia de la marca, estaré atento a las novedades que presentes.


    Abrazos


    http://www.thetrendysurfer.com/

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  3. wow, i'm happy for you. that's a really great opportunity and privilege.

    halfwhiteboy

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Thanks for your comments!